Eika tipizate, produse IT, produse curatenie

Eika Logo
 
 

Nealimentare

 
 

Ambalajele sunt materiale care învelesc un produs sau un ansamblu de produse în timpul manipulării, transportului, depozitării şi vânzării în scopul de a proteja, a conserva şi prezenta produsele pînă la momentul consumării şi utilizării lor.




Ambalarea produselor este definită, conform STAS 5845/1-1986, ca fiind „operaţia, procedeul sau metoda prin care se asigură, cu ajutorul ambalajului, protecţia temporară a produsului în decursul manipulării, transportului, depozitării, contribuind şi la înlesnirea acestora până la consumarea sau până la expirarea termenului de garanţie”.

Ambalajele sunt folosite, de asemenea, pentru a comunica informaţii despre producător, produs conţinut, compoziţie/ingrediente, cantitate sau volum de produs, condiţii de depozitare, utilizare etc. precum şi pentru promovarea produsului şi a vânzării.

Ambalajul a devenit în ultima perioada unul dintre cele mai importante criterii de achiziţionare a unui produs. O bună prezentare a produselor comercializate creează o primă imagine, care are un rol esenţial în decizia de cumpărare.




Pe lânga funcţia de înmagazinare a produselor, ambalajele trebuie să ofere condiţii propice de păstrare, flexibilitate şi accesibilitate. Ambalajul utilizat reprezintă interfaţa dintre produsul comercializat şi cumpărător, în cazul celor de prezentare, şi are rolul de a proteja produsul în cazul ambalajelor de transport. Comercializarea produselor este de neconceput, în cele mai multe cazuri, fără existenţa ambalajelor. Lipsa ambalajelor ar face schimbul de mărfuri costisitor, ineficient şi chiar imposibil.




 

AMBALAJUL ASIGURĂ SUCCESUL

Importanţa ambalajului este evidenţiată de principalele funcţii pe care ambalajul trebuie să le îndeplinească. Acestea sunt: conservarea şi protecţia produselor, manipulare, transport, depozitare, informarea şi promovarea produselor.

Importanţa ambalajului este atât de mare, încât acesta poate contribui la succesul sau insuccesul unei afaceri. Specialiştii în domeniu spun că modul în care este prezentat poate contribui în proporţie de 40% la succesul produsului.

Ambalajele reprezintă reţeta unei afaceri de succes. Un ambalaj bine ales atrage clientul şi vinde produsul.